املاک پرند|دپارتمان املاک مسعود پرند|دکتر مسعود مرادی |09121281328
املاک پرند|دپارتمان املاک مسعود پرند|دکتر مسعود مرادی |09121281328
وام مسکن

چند نوع وام خرید مسکن داریم ؟

 

انواع وام مسکن
اگر یک نگاهی  به جدول مازلو بندازیم متوجه میشیم که یکی از نیازهای اصلی بشریت مسکن بعد از خوراک و پوشاک نیاز مسکن را می بینیم ما میتونیم کمتر بخوریم کمتر بپوشیم ولی نمیتونیم کمتر یک استانداردی فضا داشته باشیم یعنی یک فضایی را می‌خواهیم که درون آن احساس امنیت کنیم در برابر بیماری ها در برابر به طور کلی محیط پیرامون که متاسفانه بسیار هم وحشی هست .

خوب این نگاه ابتدایی هست به بخش مسکن.

 در روزگار فعلی مسکن غیر از اینکه یک کالای ضروری هست یک کالای سرمایه گذاری هم به حساب میاد و خیلی از آدم‌ها با مسکن جایگاه اجتماعی  خودشون رو نشون میدن با خرید مسکن تو یک منطقه خاص و با اینکه وقتی مالک میشن و حس غرور مالک یه تیکه از خاک وطن رو داشتن و اینکه یک سند ملکی در یک مملکت ای به نام  هست خودش یک افتخاری است و دارای امتیازات ویژه است

یک نگاه دیگری هم میتونیم بکنیم به این بخش و این هستش که مردم در حال حاضر یکی از کارهایی که برای ثبات ارزش پول خودشون در مقابل نوسان‌های قیمت و حفظ ارزش پولشان به طور کلی می‌کنند خرید ملک هست به خصوص در حاشیه شهرها و  و شهرهای تازه تاسیس ای مثل پرند که پتانسیل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات رو داره یکی از انگیزه هایی که موجب خرید ملک در پرند شده وام های که برای خرید میشه گرفت.

 وام مسکن

 علت به وجود آمدن وام مسکن این بود که با بالا رفتن قیمت مسکن بعضی از افراد نیاز به کمک مالی داشتند تا بتوانند اقدام به تهیه مسکن بکنند . با تهیه وام مسکن نیاز نبود تا افراد چندین سال صبر کنند تا کل پول مسکن را فراهم کنند و بعد اقدام به خرید بکنند و این مسئله اتفاق بسیار خوبی برای خیلی ها بود و هست.
وام مسکن کاملاً به نفع وام‌گیرنده است.
چرا که در این نوع از وام شخص به صورت ریالی از  بانک وام گرفته و ریال را تبدیل به کالای با ارزشی که ثباتی ثابت شده دارد تبدیل کرده و مشخصاً از نرخ تورم بیشتر سود خواهد کرد چراکه غیر از اینکه قیمت کالایی که خریده  افزایش پیدا میکند همزمان می‌توانند  از آن کالا درآمد داشته باشد .

بانک مسکن  های مختلفی را ارائه می دهد وام هایی که بدون سپرده گذاری هستند و کار را برای صاحبخانه شدن راحت‌تر می‌کند . 

 وام مسکن چقدر است؟

 وام مسکن همیشه یک مقدار نیست بهتره بگیم بستگی به این داره که من چه وامی را بخواهیم بگیریم هر کدوم از وام ها با توجه به اینکه خودت تحصیلاتشون چقدره و نرخ سود شون چقدره مبلغ مشخصی به متقاضیان وام می دهند هر کدوم از این با ما شرایط خودشونو دارند با همدیگه شرایط این نوع وام ها رو بررسی می کنیم



انواع وام مسکن بدون نیاز به هیچگونه سپرده گذاری :

 مسکن  اولی ها یا وام مسکن یکم

 این وام مخصوص کسایی که میخوان برای بار اول خونه بخرم .

خوب تبریک میگم به این افراد  پشاپیش خونتون مبارک باشه چراکه با کمی برنامه‌ریزی و تلاش می تونید به خونه دلخواهتون برسید.

 پرداخت این وام از طرف بعضی بانک ها به عواملی مثل منطقه شهری و یا  وضعیت تعهل 

 حداکثر تسهیلات برای افراد مجرد ۸۰ میلیون تومان برای متاهلین ۱۶۰ میلیون تومان و حداقل متوسط موجودی شش و نیم میلیون تومان است

 شرایط وام مسکن اولی ها:
1داشتن سن کامل ۱۸ سال دوره شش ماهه معادل یک سال حداقل  مدت انتظار

2 پرداخت  این تسهیلات فقط در مناطق شهری امکان پذیر بوده و در خارج از محدوده شهری پرداخت نمی شود

3  فرد متقاضی و همسرش از امکانات دولتی برای تهیه مسکن نباید استفاده کرده باشند.

4  متقاضی مرد نباید شامل غیبت یا فرار از خدمت سربازی باشد.

وام مسکن جوانان

 همه جوونا دوست دارن روزی صاحب خونه بشن

 بانک مسکن با این تسهیلات آرزو این جوونا رو به واقعیت نزدیک کرده.

 کافی جوان های عزیز سرمایه گذاری کوتاه مدت طبق برنامه‌ریزی‌های بانک مسکن پس از ۵ یا حداکثر ۱۵ سال بتوانند خونه بخرن.
تفاوت مهمی که با وام مسکن اولی ها این وام داره اینکه بی نیاز به سپرده گذاری یک بار و یک جا هست.
حداکثر وام مسکن جوانان در تهران ۶۰ درصد هست. 

وام جوانان
وام مسکن جوانان

شرایط وام مسکن جوانان

1 منتقل کردن حساب وام مسکن جوانان به سایر بستگان پدر مادر فرزند همسر خواهر برادر نوه و پدربزرگ و مادربزرگ مانعی ندارد

2  حداقل مبلغ واریزی ماهانه برای افتتاح حساب جدید در همان سال از طریق بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام و اطلاع رسانی می شود

3 در هر مقطعی برداشت از حساب پس انداز مسکن جوانان مانعی ندارد برداشت از حساب باید به گونه ای صورت بگیرد که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده بانک مرکزی در هر سال کمتر نشود

4 هر شخصی که دارای ۱۸ سال تمام بوده و صلاحیتش از سوی دادگاه  تایید شده باشد می‌تواند حساب پس انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

وام مسکن روستایی

 به دلیل نوسازی خانه های روستایی و بلایای طبیعی که خصوصاً در سال های اخیر در کشور به وجود آمد دولت محترم برای جبران و جلوگیری آسیب های بیشتر خانه های روستایی وام مسکن روستایی رو افزایش داد وام مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان است و از همه مهمتر که نرخ سود این وام فقط ۵ درصد است.

وام روستایی مسکن
وام مسکن روستایی

 

 وام اوراق دار

 وام تسهیلات مسکن که نام دیگر آن  تسه است و در بازار سرمایه وام اوراق مسکن اوراق ممتاز نام دارد در واقع برای دریافت وام مسکن یک حق امتیاز محسوب می شود  از مزایایی که بانک مسکن را از بانک‌های دیگر متمایز می‌کند ارائه اورا به متقاضیان است بدین ترتیب که متقاضی باید به ازای هر ۵۰۰ هزار تومان یک برگه اوراق خریداری کنند قیمت هر برگ اوراق را هم ۷۵ هزار تومان است. 

وام اوراق
وام مسکن اوراق

از کجا اوراق وام مسکن را باید خرید؟


دو راه برای دریافت اوراق وام مسکن وجود دارد:

1 راه اول این است که از طریق حساب سپرده خودتان در بانک مسکن اوراق بگیرید.

2  درصورتی که فرصت ندارید و برای خرید ملک و مسکن عجله دارید؛ می توانید از فرد دیگری که این اوراق را دارد خریداری کنید محل خرید و فروش این اوراق در بازار فرابورس است. 

آخرین نوع وام مسکن وام خرید زمان است!!

بله درست متوجه شدید خرید زمان

 نوع دیگری از وام وجود دارد که از طریق محل صندوق پس انداز مسکن پرداخت می‌شود.

 در این وام؛ وام گیرنده می تواند بعد از اینکه شش ماه از سپرده گذاری شان گذشت از امتیاز خود در صندوق  پس انداز مسکن استفاده کرده و بیش از ۸ تا حداکثر ۱۲ میلیون تومان وام دریافت کند.

وام خرید زمان
وام مسکن خرید زمان




نتیجه گیری

 وام بانک مسکن انواع مختلفی دارد. وام ها تسهیلاتی آسان و مطمئن برای تهیه خانه موردنظرتان هستند اگر روزی فکر خرید خانه به سرتان زد حتماً روی وام های بانکی حساب باز کنید مطمئن باشید این نوع  وام به نفع شماست اگر درست و منطقی از آن استفاده کنید و ملک خوبی 0خریداری نمایید .

  و در نهایت اگر قصد خرید ملک در پرند را داشتید حتماً از خدمات ویژه دپارتمان املاک و سرمایه گذاری مسعود پرند استفاده بفرمایید.


09121281328

خدمات ما
خدمات ما
مشاهده همه آگهی ها
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط